onsdag 20 januari 2010

Favoritväxter

Häromdagen fick jag 2010 års första nummer av favoritträdgårdstidningen Gardens Illustrated!

Som brukligt är inom många områden, då ett år övergår i ett nytt år, överöses man med favoriter från året som gick eller kommande årets favoriter! I Gardens Illustrated handlade det om växtfavoriter man måste ha 2010!

Jag blev glad när jag läste att en av de utvalda växterna var Galium odoratum myskmadra, som länge varit en av mina favoriter. Underbar när den på våren/försommaren slår ut sina skira, doftande, vita blommor i det ljusgröna havet av kranssittande bladverk.

Att välja en favoritväxt är ju näst intill omöjligt! Jag skulle vilja påstå att jag får en ny favorit varje år! Minst en, ofta flera. Min favoritväxt 2009 blev hortensian. I alla dess former!


Vilken växt blir årets favorit?

2 kommentarer:

  1. Kul att hitta dig här, Cecilia! Jättefin blogg.
    /Måns

    SvaraRadera
  2. Hej Måns! Vad roligt att du hittat hit! Har just njutit dina alster en stund på din blogg :-)

    SvaraRadera