söndag 6 juni 2010

Frukost i det gröna


Äntligen kom vi till landet, och vilken helg! Sommar och sol och bad. Långa frukostar i det gröna. Jag lutade mig tillbaka i däckstolen och läste hela det senaste numret av den vackra trädgårdstidningen Trädgårdsliv, som handlade mycket om att njuta själen i sin trädgård. Att inte bli stressad av allt som inte är gjort utan njuta vad man har - läst och gjort: jag satt kvar och njöt allt det gröna. Oavsett om det gröna var meningen att växa i rabatterna eller inte. Satte en sibirisk vallmo som glädjande blickfång mitt framför nosen, och var inte ett dugg stressad av att den inte var planterad i jorden. Tycker så mycket om sibirisk vallmo i alla sina färger och skrynkliga ostrukna sidenkronblad! Sprid sig gärna lilla vallmo, här på landet är du välkommen överallt :-)



3 kommentarer:

  1. Vilken kanonhelg! Landet, njuta, sol, vallmo, ny tidning, frukost i det gröna..... :-)

    Älskar också vallmo. Planterade faktiskt häromveckan ett antal plantor av den sibiriska i min röd-orange- lite gul - rabatt....

    Njuta av det man har och inte stressa upp sig över det man inte har färdigt.... är viktigt, viktigt att påminna sig om emellanåt när man glömmer......

    Ha en bra dag!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. ...mycket lätt att glömma... men underbart befriande när man kan!

    Måndag och hällregn i stan, vilket tvärkast. Men väl framme efter en paraplyfäktandes promenad genom ridån av regn och vind är det varmt och gott att vara inomhus. Ha det gott idag! Kan tänka mig att det är många nyplanteringar runtom i trädgårdarna som mår bra av regnet :-)

    SvaraRadera
  3. min granne har sådan vallmo. den lyser som ett utropstecken när man går förbi.
    gillar er blogg och lägger den i min lista och kommer snart tillbaka!

    lotta

    SvaraRadera