fredag 23 juli 2010

Hemma på vår gata i stan...


... blommar stockrosorna för fullt!

5 kommentarer:

  1. Finns bara ett ord UNDERBART VACKERT
    Ups det blev visst två
    annika

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt! Vilken gata...... Det där är urbilden för hur man tänker sig stockrosors placering..... Mina står helt annorlunda men trivs väldigt bra ändå och har blivit perenna... Rosten som slår till emellanåt får man jobba lite med istället. Något som jag gissar dessa stockrosor slipper då de står med gatsten kring fötterna.

    Ha en bra helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Och inte så lite stockrosor ser jag!!! Köpte lite frön häromdagen som ska i jorden bums. Har alltid trott att stockrosor inte klarar vår zon, men tydligen har jag haft fel på den punkten. Nu ska det testas i alla fall:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Tack för fina kommentarer! Javisst är det härligt med stockrosor! Dessa planterades för några år sedan, och de fröar av sig helt vilt och välkommet. Otroligt att se de små plantorna komma upp mellan gatstenarna... Apropå rost Charlotte: klipp bort de första bladen som kommer på våren så ska de nya som kommer klara sig bättre, hörde vi av en kollega. Lycka till! Cecilia

    SvaraRadera
  5. underbart! jag har fått en del frön från min mamma som jag satt i år. det lär ju bara vara att vänta tills nästa innan man får se något blomma...

    SvaraRadera