fredag 8 april 2011

Pionfrossa!

Nu sticker de röda små knopparna upp ur marken och påminner om att det inte är långt kvar!Vit enkel pionsort, ett av mången ögongodis vi förfördes av på Sissinghurst i England förra våren. Bland många andra ska tillläggas.
Har hört att bästa platsen att placera pioner är vid sittplatserna i trädgården så att man kan sitta länge och njuta av dess skönhet och doft. Det ligger något i det, ögongodis att njuta av!
Fler inlägg på temat Ögongodis finns att beskåda på Roses & stuff.

10 kommentarer:

  1. Hej ni Tre! Pioner är verkligen ögongodis! det finns så manga fina men en favorit är den klassiska gammeldags bondpionen för min del.

    Ha en skön helg på er!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Jag är säker på att ni fick se fullt av ögongodis på Sissinghurst! Själv har jag ju bara sett det på bild. Vackra pioner var det och vi har faktiskt en sittplats bredvid våra. Annars tycker jag mest om att ha lavendel vid mina "fikaplatser" riktigt nära, så att man "råkar" nudda dom! /Anette

    SvaraRadera
  3. Ja pioner är verkligen ögongodis och näs-godis också för den delen, hi hi ! Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  4. Pionfrossa! Ni har satt ord på det jag lider av. Kan aldrig få nog av pioner. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  5. Där är man fast. Ju fler man skaffar desto fler vill man ha. /Anja

    SvaraRadera
  6. Pioner är som fluffiga bakelser tycker jag. Har mina så de kan ses från huset och uteplatserna ( fast det hade jag inte tänkt på förrän nu). ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  7. underbara ögongodisar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Så ljuvligt! Jag köper fler och fler för varje år...ser man på er vackra bild så vet man varför.
    Ha en riktigt skön helg.

    SvaraRadera
  9. Vad många olika sorters pioner det finns :) Kram Suss

    SvaraRadera