fredag 13 januari 2012

Mittpunkten i lövsalen!

Under ett besök på Wanås skulpturpark under deras sista öppetdag innan vintern fascinerades jag av hur tydligt matbordet utgjorde Mittpunkten i den färgsprakande lövsal som rummet lätt tolkas som denna höstdag.
Ett magnifikt rum som förbluffande blir så uppenbart med enkla medel som fönsterpartier, dörr och öppen spis, perfekt uppställt.

De vackra stammarna med sina naturliga placeringar i rummet symboliserar kanske gästerna som närmar sig sina stolar att sitta på kring det stora festbordet.
Eller är det familjemedlemmarna som precis kommit in genom den välkomnande öppna dubbeldörren.

Oavsett vilken tolkning som läggs in blir det ett vackert element i denna park och installationen blev en av favoriterna på min dags upplevelser denna härliga höstdag på Wanås!

För att se fler tolkningar av temat denna fredag av Blooming friday, titta in på Katarinas sida.

18 kommentarer:

  1. Wow, riktigt spännande ! Kan se för mig hur rummet förändras beroende av årstid. Där har jag aldrig varit, får bli tillägg i utflyktslistan, tack för tips ! Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  2. Tjusig tolkning med bilden som mittpunkt...;))!/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ett fyndigt svar Anja! Trevlig helg - Annica

      Radera
  3. Vilken helt underbar bild Annica. Jag missade detta favooritrum när jag var där - så nu måste vi åka dit igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart att vi ska, Cissi! Jag ser det gärna i försommarskrud! Kram

      Radera
  4. Fin bild och tolkning av mittpunkt! Platsen ser inbjudande ut och tänk på sommaren....:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vilket läckert ställe, väldigt enkelt egentligen. Det är väl det som är svårt!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt rum.
    Så otroligt fint.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Magnifikt! Så läckert gjort.
    En skön fredagskväll önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  8. Så otroligt vackert! Mitt i lövsalen ♥ En idé att ta till sig, hälsar Lotta. Trevlig fredag :)

    SvaraRadera
  9. Kul tolkning och fin bild. Jag var på Wanås för första gången i somras och blev helt betagen. Så fantastiskt ställe! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Läcker bild, så enkelt och stilfullt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt ställe! Lövsalen!

    SvaraRadera
  12. Så vackert höstprydd matsal:)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera
  13. jättetrevlig mittpunkt. Med dörr och allt!
    Kul att du gillade min "fotomodell". :)

    SvaraRadera
  14. Men vilken intressant bild, och de vackra höstfärgerna. Ha en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  15. Det var en vacker plats och en intressant tolkning! Wanås låter som ett ställe jag skulle vilja besöka med! Allt gott! :) Mia

    SvaraRadera
  16. Vilket fantastiskt rum! Det mest magnifika jag har sett!

    SvaraRadera