torsdag 9 december 2010

Roligt julklappstips för en ljusnande framtid

I skyltfönstret i den sympatiska butiken Omtanke i Lund, fångade krukmakaren min blick.

Vilken bra julklapp, till både stora och små! Perfekt att fortsätta pyssla även efter jul, och göra egna små krukor till vårens alla sådder. Använd gammalt tidningspapper och forma egna krukor med hjälp av krukmakaren. När det är dags att plantera ut sådderna sätter man ner hela krukan direkt i jorden, och medan rötterna växer sig starka multnar krukan bort. Ingen plast att förvara eller slänga... Och dessutom är de roliga att göra!




8 kommentarer:

  1. En sån har jag och den är jättebra. Perfekt mellandagspyssel.
    Eva som inte har julpysslat alls i år.

    SvaraRadera
  2. Det var den finaste skyltning jag sett på länge! Favoritverktyget och favoritfröfirman i samma skylt:) Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Bra tips, en sån önskar jag mig..ha det gott! Sophia

    SvaraRadera
  4. En sån där krukmakare har jag sneglat på ett tag nu... Håller med om att det är en bra present....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Vi använde krukmakaren när det kom barngrupper till Kulturens Östarp (där jag arbetade för några somrar sedan). Barnen fick göra egna krukor, fylla dem med jord och ta egna sticklingar från buxbomshäckarna att sätta i. Ett enkelt sätt att föra vidare vårt gröna kulturarv till nästa generation! :-)

    SvaraRadera
  6. Hej vad härligt det var här på bloggen. Hit kommer jag gärna igen. Hoppas det är ok att jag lägger till er bland mina trädgårdsbloggar. En krukmakare har jag också funderat på att köpa en längre tid. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  7. Hej Gela! Kul att du hittade hit och vi ser gärna att du lägger till oss bland dina trädgårdsbloggar!
    Ha en fin luciakväll!

    SvaraRadera
  8. En sådan hade jag bestämt behövt kan jag säga.
    Den blir ju så bra på bild...
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera