söndag 1 maj 2011

Freeeeeze!

NU! Stanna! Freeeeeze!

Likt skomakaren är det nu vi borde ta ledigt; häggen blommar för fullt, och syrénens knoppar sväller... Nu är det så vackert att man inte hittar ord.

Kanske är det därför första maj spelar oss ett spratt: vi som trodde att vi skrämde bort vintern med våra våreldar igår - för att möta maj påbylsade med kläderna vi trodde vi skulle hänga undan... Men kanske är det naturens gåva, att stanna upp vårrusningen och låta oss njuta fägringen en stund till...?

Utanför fönstret tronar en gigantisk hägg i full blom, men den klarblå himlen från igår är grå och bilden togs en halv minut innan regnet kom.

4 kommentarer:

  1. Ja, er rubrik stämmer på alla sätt! det ska bli frost natten till tisdag. HJÄLP! Får bylsa på diverse växter lite täcken och de i krukor får komma in...

    Ha en bra vecka, kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Vita häggmoln är moln av bästa sorten:) Plockade in en liten kvist igår och nu luktar det vår här inne medan vinden blåser kall utanför.

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera
  3. Japp, håller med - stanna upp och stå still :)

    Helgen har jag varit ute från morgon till kväll och njutit, idag har jag målat och ofta föll ögonen på grannens plommonträd som blommar, så jättefint!

    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  4. Just så känner jag nu, stopp, det är så vackert allt blommar på en gång, jag hinner inte med! Fast jag far runt och plåtar och försöker ta in allt detta helt fantastiska..men det är väl "bara" att vara i nuet, lättare sagt än gjort när jag vet att om en vecka ser allt helt annorlunda ut, då har redan alla färger ändrat sig och körsbärsträdet utblommat. kram Sophia

    SvaraRadera