måndag 26 april 2010

Alnarpsparken

Jag ville jag vore med hassellund som om våren täcktes av vitsippsmatta!

Vi gjorde en söndagsutflykt till Alnarpsparken. Joel och Maria från Alnarps Trädgårdslaboratorium hade en guidad tur i deras anläggning, och det var roligt att se hur deras verksamhet har utvecklats sedan vi gick på Alnarp. Här puttrar massor av idéer och vi anar att trädgårdsbranschen har hur många utvecklingsmöjligheter som helst ;-) Avslutningsvis gick vi in i de inglasade miljöer vi var med och byggde upp som trädgårdsingenjörsstudenter med designinriktning, och det var underbart att njuta av frodigheten! Jag ville jag vore med inglasat svalt uterum... (också!) Då skulle där vara en djungel och jag skulle vara mitt i. Nästan alltid.

Hur knoppen i Lunds botaniska trädgård ser ut idag vet jag inte, men lystert krispig lyste Magnolia stellata i vårsolen i Alnarpsparken igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar