fredag 11 mars 2011

Blått e flott!

Dagens tema på Blooming Friday är Feeling Blue.
Det är något visst med maffiga planteringar stora till ytan, där växtmaterialet i samma färgskala återkommer i oändliga mängder!

Se vad färgerna framhäver varandra! Plantering från Malmö Folkets Park. Som gör en så glad!
Denna plantering skulle kunna symbolisera ett hav med brusande vitt skum. Som tyvärr just idag får en att känna sig melankolisk.
Vi sänder en tanke till alla drabbade i dagens naturkatastrof i Japan.

14 kommentarer:

  1. Vilket härligt blått hav! Längtan till vår och sommar blir bara större, ju fler sådana här bilder man ser.
    Ha en riktigt skön helg!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Om havet alltid var såhär blått, mjukt och fint som ni visar idag... Mycket välkomponerad plantering!

    Nu tänker jag på havets jättevåg som rullar vidare från Japan mot nya kuster. Hoppas att kraften klingar ur den så att inte fler blir så hårt drabbade...


    Helgkramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt romantiskt! Jämförelsen är ju helt perfekt dessutom. Och visst går tankarna till det fruktansvärda som händer just nu.

    SvaraRadera
  4. Här är vi förskonade från mycket när det gäller naturkatastrofer.
    Att plantera mycket av samma växt, som du visar, berör på ett helt annat sätt än när man 'plottrar' med många olika sorters växter.
    Själv 'plottrar' jag för vi har så liten tomt och jag vill ha så mycket.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Var på Hyde Hall förra året! Bland det finaste jag sett i torrabattsväg...

    SvaraRadera
  6. Härlig tolkning av vacker bild - havet... det gillar jag :)

    Ja, många tankar till de i Japan och jag är så glad, att dottern inte åkt dit nu!

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  7. Vacker tolkning!
    ja Japan får känna en annan sida av havet än vi vanligtvis förbinder med havet.
    Men havet är starka krafter, kan vara lätt att glömma.
    ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  8. Underbar tanke och en fin bild som symboliserar havet.

    ha en trevlig helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Åh! Folkets park... bara där blir jag melankolisk så mycket fina minnen som jag har till den parken. Vackert blått blomsterhav.
    Ja naturen har verkligen starka krafter som människan inte kan rå på. Mina tankar går till Japan.
    Ha en fin helg / Pella

    SvaraRadera
  10. Det är väldigt vackert där.....
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  11. Är det så fint i Malmö Folkets Park?! Måste nog åka dit i vår!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Ja det ser verkligen vackert ut när det blir som ett blått hav av blommor Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Vackert hav!

    Ha en fin söndag,
    Rebecca

    SvaraRadera
  14. Underbart vackert hav1
    Får en enorm vårlängtan!
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera