lördag 5 mars 2011

Trädgårdsmässa i Malmö

Igår fredag vigdes delar av dagen att bevaka trädgårds-Skåne!
Mycket att lyssna på, mycket att titta på, mycket att köpa och mycket trevliga möten!

Vårt intryck är nog ändå att det är lite för lite inspirationsmiljöer att hänföras av och lite för mycket marknad över mässan!

Något som gjorde stort intryck var den fantastiska tapas serveringen som arrangerats i en inbjudande miljö! Skånsk tapas från Norregård i Falsterbo erbjöds tillsammans med gott skånskt rödvin från Hällåkra vingård norr om Anderslöv. Mmmmm vad gott det var!

Med mig hem hade jag dessa två små söta örtkrukor från Kullabygdens keramik i Höganäs. De gick att hitta i Allt om Trädgårds monter där vi träffade på Annika Christensen som delade med sig av både bloggbekanta, en innehållsrik monter och ett glatt humör!

Ha en skön helg och må solen lysa lika härligt imorgon!

5 kommentarer:

  1. Hello!
    Håller med er - det saknas riktigt wawawawhooom-montrar/installationer. Sedan skulle det kunna vara mer nyheter - alltså produkter - menar jag. Utställarna som var där är det ju inget fel på men mer innovation, nytänk och inspiration tack! MIndre Kiviks marknad...

    Jätteroligt att träffa 2 av er 3 i fredags! Tur att det var bloggträff - det räddade mässbesöket

    Ha det gott,

    Kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Håller med! Längtar efter att hänföras och något oväntat utöver ostbågar på golvet, något som verkligen väcker nya ideér. Men kul var det att träffas. kram Sophia

    SvaraRadera
  3. Fina inköp!

    Ha en fin söndagkväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  4. Ja, måste säga att jag saknade en del, Håller med Anna och jag blev faktiskt lite stressad när jag var där, speciellt på lördagen. Men jag hoppas att det blir bättre med de nya hallarna som ska byggas.
    Kul att få träffa 2/3 av er med .
    Kram Pella

    SvaraRadera
  5. Varför kan inte vi i sverige chocka vår omgivning ibland med något helt oväntat. Jag menar tänk att bygga upp trädgårdar i dessa miljöer som finns på mässan. Alnarp gjorde det ett år på mässan och det var fantastiskt inspirerande.

    SvaraRadera